Optimot. Consultes lingüístiques - Llengua catalana

Fitxa 7491/3Darrera versió: 14.02.2020

Títol

Criteris de redacció de la targeta de visita 

Resposta

Una targeta és un petit full de cartolina de forma rectangular que conté el nom d'una persona, l'adreça, el càrrec i altres dades que permeten posar-s'hi en contacte.

Les targetes es poden dissenyar per a l'ús privat o per a organitzacions i empreses. Dins de l'àmbit institucional o empresarial, hi solen constar el nom de l'entitat, el número de telèfon, el número de fax, etc. Sovint avui dia també s'hi inclouen altres dades, com ara l'adreça del lloc web i els enllaços als comptes de l'empresa en les xarxes socials.

L'estructura de les targetes és força lliure. El disseny i la disposició de la informació és una tria personal o de l'organisme que les fa imprimir.

A l'hora de fer una targeta convé tenir en compte les recomanacions següents:

1. Convé respectar l'idioma dels noms propis i l'ús personal de la i entre els cognoms.

2. Els càrrecs s'escriuen amb minúscula inicial, llevat que es trobin al començament de ratlla. Així, atès que els càrrecs se solen escriure a sota del nom, a inici de línia, s'escriuria, per exemple, Secretari general adjunt.

3. En el cas que la targeta correspongui a una dona, convé escriure el càrrec en la forma femenina, si és que n'hi ha. Per exemple: assessora, advocada, hematòloga, pediatra, enginyera, etc.

4. A l'hora d'escriure l'adreça, convé recordar que cal separar amb una coma el nom del carrer i el número, i el número i el pis. Si es decideix fer servir abreviatures per escriure les vies públiques, convé usar les formes establertes. Si aquestes es troben a inici de ratlla, s'han d'escriure en majúscula.

5. Convé evitar els punts entre les xifres dels números de telèfon o fax.

 

Per exemple:

Logotip de l'organisme

Anna M. Martí Tarrés
Podòloga

Av. dels Països Catalans, 44, 1r 2a
43001 Tarragona
Tel.: 977 21 15 91
Fax: 977 21 15 92

 

Classificació

Categoria
Convencions .Disseny de documents
Abreviacions